Tävling Vuollerim

På riktigt, hur mkt kan det regna!? Banan låg ju mitt på stallplanen typ, bilen stod utanför banan i skogen o där i satt domaren… I Hörnen var det stora vattenpölar, en stor pöl efter ena långsidan o regnet fortsatte vräka ner?! Tack o lov red man fram i ridhuset:) 

Hade anmält mig till LC:2 samt LB:3

Han kändes fin på framridningen faktiskt, när jag kom in på banan hade vi en lång utdragen diskution om hur vida man tog sig genom vattenpölarna, efter lite om o men fatta han att jag menade allvar o gick i dom, om än jävligt skeptisk! Fick startsignal men tog god tid på mig ändå… Han kändes fin i programmet! Jag tyckte själv jag red hyfsat, hade som alltid kunnat rida lite bättre på sina ställen men jag var ändå väldigt nöjd! Red ihop dryga 68% hejja lilla hästen!! Vann klassen med över 7% över tvåan…. Han skrapade ihop en 7a på gångarterna och dessutom fick vi våran första 8a i karriären💞

Tyvärr var det så lite starter så han hann inte stå i transporten nå utan det var bara ha han ute hela tiden, tyvärr blev han lite trött o stoppa ut tungan  (och jag red slarvigt) i klassen efter som var en B:3 synd då det egentligen är den klassen han brukar gå bäst i… Nåja, slutade iaf på 60% så med dom missarna var det ju riktigt bra med tanke på att jag för ett år sen fick kämpa som en gris för o nå 60.. Nu har han det trots missar! Känns super:)

Om två veckor är det tävling på öbacka o då rider jag bara en klass, LB:2.. Till Gällivare om typ en månad har jag anmält oss till LA:3! Det blir debut om allt känns bra:) spännande jag är redan nervös🙈

  

Om luvan1985

Hejsan:) Jag är en 24åring tjej som bor i Luleå, i min blogg kan ni läsa om det som händer i mitt liv, mkt häst blir det;)
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar